JBL HARMAN MULTIMEDIA Flip zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL HARMAN MULTIMEDIA Flip zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

meerten 03-07-2014

Dit is een aanvulling op mijn vorige review over de JBL Flip (I).

In mijn vorige review had ik het vooral over de voelbare spanning op de behuizing van mijn mp3 speler, als ik deze met een kabeltje verbond met de Flip, terwijl de Flip aan de netspanning zat.

Ik gebruik de Flip nu alleen via bluetooth in combinatie met laptop en tablet. Dit gaat wel erg goed. Bij de eerste Flips was er een bluetooth probleem en een terughaalactie. Vanaf een bepaald serienummer is de bluetooth echter goed en stabiel (bij mij dus ook). Ik kan met de Flip in de ene kamer gaan zitten, terwijl mijn tablet (Nexus 7 2013) in de andere kamer ligt (ik heb overigens geen gewapend betonnen muren). Het geluid is ook erg goed. Voor muziek vind ik het iets beter dan voor spraak - middenfrequenties lijken naar verhouding ietsjes minder goed weergegeven. Van de speakerphone-functie maak ik vooralsnog geen gebruik, maar het is leuk dat het erop zit.

De enige andere bron van ergernis is dat er een joekel van een adapter bij zit. Opladen via USB is niet mogelijk. Dus je moet de adapter altijd meenemen en niet kwijtraken als je hem langere tijd wil gebruiken.

Daarom zou ik nu toch eerder voor de JBL Flip II gaan. Deze is wat duurder, maar dan kun je hem aan een standaard USB lader hangen of bijvoorbeeld aan je laptop.

Al met al was het oordeel in mijn eerste review wat hard door de irritatie; deze heb ik daarom wat bijgesteld.

Fjordboy 10-02-2014

toen ik mijn telefoon verbond met de JBL FLIP deed ie het eerst wel goed maar hierna niet meer
moest mijn telefoon 2 tot 3 keer opnieuw verbinding laten maken maar dit werkte ook niet
hoop dat dit wordt opgelost

meerten 22-01-2014

De geluidskwaliteit is goed. Acceptabel voor de hoge prijs van deze speaker.

Maar er is een ding waar ik totaal niet over te spreken ben: er staat een voelbare spanning op mijn mp3-speler als ik deze met een kabeltje aansluit op de speaker terwijl ik de speaker aan het opladen ben. Ik weet niet of dit schadelijk kan zijn, maar dit lijkt me sowieso niet de bedoeling. Ik heb geen vergelijkbare klachten op internet gelezen, maar je merkt het ook alleen als je mp3-speler een metalen buitenkant heeft. Ik durf daarom niet goed een apparaat via de aux-ingang aan te sluiten tijdens het laden. Voor mij perkt dit de functionaliteit van deze toch al dure speaker tever in.

stijn.v.h 27-05-2014

(hangt ervan af waar je hem gekocht hebt en wanneer)maar vanwege de hoge prijs zit er een lange garantie op. dus je kan altijd terug gaan want het was al zo toen je hem kocht toch?

TicodenBoer 01-04-2013

Super ding!
Gebruik hem echt altijd! Thuis, op mn kamer, op school, met vrienden, op de fiets. Altijd.
Neem hem altijd mee naar alles want hij komt altijd wel een keer van pas. Ook gisteren weer met een feestje. Muziek was verzorgd. Maar op de terugweg naar huis op de fiets ging JBL weer aan.

Hij heeft hard goed geluid. Heb een tijdje Jawbone jambox gehad, maar deze heeft iets beter geluid en is een stuk harder. Hij is ook harder en beter geluid dan Monster Clarity.

Zeker die 109 waard!

Enige minpunt: de bleutooth verbinding is niet erg sterk. Heeft een bereik van soms maar een meter of 5. Dan hapert die al. Maar dat is vooral buiten. Weet ook niet waarom